Smakprov

Det finns framtidshopp även i min trädgård, inte bara Bosse Rappnes.

Den här syrenbusken fick ju leva ett hårt liv förra året, och klipptes rätt hårt för att ge plats åt mitt insynsplank. Nu knoppas det ganska yvigt, antagligen försöker den påvisa sin levnadsvilja


Krokusarna jag satte första hösten är stora som espressokoppar. De jag satt i höstas är både mindre och blekare

Smakprov av tulpanerna jag köpte igår. Har inte färdats 150 mil i lastbil och skördade på lök.

Några Saintpaulor fick följa med med hem också.......

I övrigt värker det väl både här och där, rensat den sista rabatten, luckrat jord och flyttat stenar och flyttat alla krukor till framsidan. Dags att förbereda inför plattsättarnas ankomst. 12 kvm gräsmatta ska grävas bort och fraktas bort..........

Katten har ockuperat rottingfåtöljen så jag får väl ta en annan fåtölj då.


Kommentarer