Summering

På östfronten inget nytt. Jobbet är mördande. Bostadsrättsföreningens arbetsdag blev lite myspys och lite annat, tråkiga sjukdomsbesked och lite annat och det nödvändigaste gjort. . Skolkare har fångats in och tilldelats arbetsuppgifter i efterhand, själv har jag idag städat efter en av skolkarnas nedskärning av vresros och packat 10 sopsäckar med stickiga grenar. Bostadsrättsföreningens årsmöte förberett och Årsredovisningen klar trots revisorns senfärdighet
Mina egna projekt fortgår men följer inte alltid plan. Ibland hittar man något lockande...........


Det fick bli fönstertvätt från Hemfrid. Bara att erkänna att vare sig tid, kraft, ork, lust eller kunskap fanns på plats. Lycka är att upptäcka att tjockaste sovrumsgardinerna är släta som barnrumpor när de kommer ut tvättmaskinen och inte behöver strykas. Lycka är att fönstertvättaren gjorde ett helt fantastiskt jobb.

Just nu funderar jag på att byta till böljande, luftiga, ljusgenomsläppande linne gardiner istället. Himla har den kvaliteten jag letar efter - för 1000 spänn per längd. Jag behöver fyra stycken. Hmmmm.....




Dammsugaren har varit framme mitt i eftermiddagsluren

Solen har också varit framme - det var minst lika jobbigt

En och annan perenn, en och annan säsongsblomma

Och Spireahäcken blommar, trots Samfällighetens försök att ta död på den i höstas. Spirea klipps INTE med häcksax. Dessutom tillhör den inte samfälligheten utan bostadsrättsföreningen - stor skillnad

Kommentarer